Głównym celem przedszkola specjalnego jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci oraz przygotowywanie ich do podjęcia nauki w szkole.
Do oddziałów przedszkolnych uczęszczają dzieci od 3 roku życia do momentu podjęcia nauki w szkole, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, także z niepełnosprawnościami sprzężonymi np. autyzmem, uszkodzeniem narządu wzroku, słuchu lub niepełnosprawnością ruchową, wymagające stosowania specjalnej organizacji i metod nauczania.
Przedszkole Specjalne zapewnia dzieciom pomoc:
- psychologiczną,
- pedagogiczną,
- logopedyczną,
- rehabilitacyjną.
W pracy z dziećmi w oddziałach przedszkolnych stosowane są zróżnicowane metody i formy dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb wychowanków m. in.: stymulacja polisensoryczna, programy aktywności Knillów, metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, elementy integracji sensorycznej i inne.